Denials and supplications each refer to something that could be labeled as status conditions. Denial notes a state of being and supplication a presumption of becoming. It has been pluralized in the exhibition's title to suit attachment to the multiple works on view.
This couplet of concern claims analogy in two scenic components of a construction central to the exhibition. One half of this construction dedicates space to a processional candelabra poised on a stand (a denial of darkness, a supplication to the visible). The second portion presents a makeshift table on which 6 identical, artistically fabricated greeting cards rest, presumably awaiting dispatch from a theatrically absent sender (a denial of distance, a supplication to discursive communion). In each of these scenes, the status conditions of denial and supplication are suggested thanks to an artistic exaggeration of absence—particularly the absence of utility. This can be described by the following: the absence produced by utility's denial begets a supplicatory motor for ecstatic affirmation. To further clarify, this affirmation-from-without (which is also to say, the social grace by which this material plea becomes art) is an anointment of matter with system-optimized significance —that is to say, optimizing the contents of this exhibition with interest-appreciative wordings such as those of the exhibition's title.
Subdivision describes a cognitive procedure for viewing the exhibition's assembly of artistically decorated paper. This product is to be cohered as a spatially contiguous environment in which each individual document is a presentation of a subdivided plot of a larger scenic-diegetic claim. For example, a wooden structure housing a well (as well as a glove, a gourd and an item of domestic deçor) is depicted in one image. A weeping willow-fashioned portal is witnessed in another. Through consistent and complimentary image material, a media-space if you will, these separate images are identified as though they are a navigable space for eyes capable of walking. It is worth noting that this technique of visualization is derived from Hypercard stacks such as the 1989 educational adventure game, "The Manhole."
Subdivision refers additionally to the cultural style of image on display, derived as it is from normative archives of colonial- to reconstruction-era American craft, a stylistic wellspring that has supplied the subdivided residential communities of North America with one possible decorative life- joy. Aspects of this history's nascent mediality are also in-roaded throughout the work and even analogized via the overdetermined material residues of administrative culture—namely printer paper, correction fluid and xerographic toner.
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La negación y la súplica nos remiten cada una a algo que podría etiquetarse como una condición de estatus. La negación denota un ser y estar y la súplica a una presunción de transformación. En el título de la muestra se pluralizan estas palabras para adjuntarse a las múltiples obras en exhibición.
Esta copla de preocupación reclama su analogía a dos componentes escénicos de una construcción al centro de la exposición. La mitad de la construcción dedica su espacio a un candelero procesional en equilibrio (una negación de la oscuridad, una súplica de lo visible). En la segunda parte se presenta una mesa improvisada sobre la cual están colocadas seis tarjetas iguales, artísticamente fabricadas, presumiblemente esperando ser enviadas por un ausente y teatral remitente (una negación de distancia, una súplica a la comunión discursiva). En cada una de estas escenas las condiciones de estatus de la negación y la súplica son sugeridas gracias a una exagerada ausencia artística, particularmente la ausencia de la utilidad. Se puede describir así: la ausencia producida por la negación de utilidad engendra un motor suplicatorio para una confirmación extática. Y para aclararlo todavía más: esta confirmación desde afuera (que puede explicarse como la gracia social por la que ésta petición material se convierte en arte) es una consagración material con un sistema optimizado de redacción, es decir, optimizar los contenidos de esta exhibición con palabras tan significantes como las palabras que forman el título.
La lotificación describe un procedimiento cognitivo para observar en la exposición el armado artístico de papel decorado. Este producto está adherido en un ambiente espacialmente contiguo en el cual cada documento es la presentación de un lote subdividido parte de una demanda escénica-diegética. Por ejemplo, en una imagen se puede ver una estructura de madera cubriendo un pozo (y también un guante, un guaje y un objeto de decoración doméstica). Un portal a la manera de un sauce llorón se lee en otra imagen. Con un consistente y complementario material visual o espacio mediático estas imágenes separadas se pueden identificar como un espacio navegable para ojos capaces de caminar. Es importante decir que esta técnica de visualización proviene de los montones de hipertarjetas como el del juego educativo y de aventuras ‘The Manhole’ de 1989.
La lotificación se refiere además al estilo cultural de las imágenes que están mostradas derivadas así de archivos normativos de la artesanía de la colonia a la reconstrucción americana, que ha suministrado a las comunidades residenciales lotificadas de América del Norte con un posible placer de vida decorativo. Los aspectos nacientes y medializados de esta historia también están interpuestos a lo largo de la exposición e incluso comparados a través de residuos administrativos de los sobredeterminados materiales de la cultura, específicamente papel de impresora, líquido corrector y tóner xerográfico.